Milí žáci, vážení rodiče,
po dlouhé době se blíží den, kdy se společně dočkáme a naše škola bude moci poskytnout žákům i zaměstnancům kvalitní, snad i chutné stravování v kulturním prostředí. Na rekonstrukci jsme dlouho čekali a volali jsme po změně. Vlastní stavební úpravy se týkaly zásadních změn v dispozicích staré budovy i změn účelu přístavby. Z gymnastického sálu (malé tělocvičny) a ranní družiny se stala prostorná jídelna, ve staré budově byla vybudována technologicky nejmodernější kuchyně na území regionu.
Provozování školní jídelny (kuchyně) zůstává v rukou školy, což umožní těsnější kontakt mezi žáky, rodiči a personálem kuchyně, který byl velmi pečlivě vybrán.
Zahájení provozu je plánováno na 1. 3. 2021.
Vzhledem ke složitosti administrativních úkonů si vás všechny dovoluji požádat o spolupráci, a to poměrně rychle.
1. Prosím všechny rodiče žáků 1. – 9. ročníků o vyplnění přihlášky ke stravování, a to i v případě, že nejsou rozhodnuti o využívání školního stravování. Bezprostřední odevzdání přihlášky je nutné k finančnímu zajištění a čerpání státní dotace. To vše bez ohledu na to, zda konkrétního žáka čeká prezenční či distanční výuka. Přihlášku naleznete v příloze. Vyplněnou a podepsanou ji, prosím, naskenujte a zašlete emailem na adresu jidelna@husovaliberec.cz nebo v papírové podobě odevzdejte na sekretariátu školy. Termín: do konce února 2021
2. Veškerá komunikace (objednávání, odhlašování, výběr jídla) bude ovládána prostřednictvím programu Strava.cz. Tento systém již znáte (2. – 9. ročník). Na webových stránkách školy v sekci Jídelníček (ikona Školní jídelna) najdete napojení na systém Strava.cz – odkaz na jídelníček a přihlašovací dialog aplikace Stravné. Pro snadné ovládání můžete využít i aplikace ve svých mobilních telefonech. Vzhledem k poměrně rychlému nástupu mohou nastat při využívání internetové podpory zprvu komplikace, proto prosím o pochopení a trpělivost.
3. K výdeji obědů budou děti potřebovat OPUS kartu / bílou školní vstupní kartu nebo čip. Čip můžete zakoupit u nás ve škole prostřednictvím třídního učitele při prezenční výuce nebo na sekretariátu školy v provozní době od 8 do 14 hod. Cena čipu je 120,- Kč a lze jej používat i pro vstup do školy místo původních karet. Je na Vašem uvážení, kterou z možností využijete - čip je sice dražší, ale skladnější, lze jej přidat například ke klíčům.
Postupně umožníme výběr ze tří jídel. Volba probíhá online na základě přiděleného jména a hesla, které dostanete na Vaši emailovou adresu uvedenou v Bakalářích (lze zkontrolovat na kartě žáka). Email, který můžete očekávat během příštího týdne, bude též obsahovat variabilní symbol pro bezhotovostní platbu záloh obědů.
Obědy jsou automaticky objednány na základě přihlášky od 1. 3. 2021, a to vždy pro děti prezenčního vzdělávání.
Žáci plnící distanční výuku si musí v případě zájmu obědy objednat samostatně. Výdej v zatavených krabičkách bude organizován výdejním okénkem z hřiště v čase od 13 do 14 hodin.
Neodebrání obědu je vždy třeba včas nahlásit. Odhlašování obědů se provádí též online do 13 hodin předchozího pracovního dne na www.strava.cz nebo prostřednictvím mobilní aplikace při volbě výdejny a zadání přihlašovacích údajů.
V době mimo distanční výuku, tedy v případě plnění prezenční výuky, je možné si jídlo s sebou odnést pouze první den nemoci dítěte.
Úhradu stravného na měsíc březen proveďte nejpozději do 10. 3. 2021 na bankovní účet 8950182/0800.
A dále nastavte zálohovou platbu vždy do 25. v předcházejícím měsíci.
Variabilní symbol: bude zaslán samostatně na Váš email uvedený v kartě žáka v Bakalařích
Zpráva pro příjemce: jméno, příjmení a třída žáka
Ve výjimečných případech lze uhradit v hotovosti v sekretariátu školy.
Veškeré změny čísla účtu či banky hlaste vedoucímu provozu, nejlépe písemnou formou.
Aktivace karet a čipů proběhne v prvních dnech stravování.
Ceny stravného pro žáky základní školy:
7-10 let 27,- Kč / 1 oběd měsíční platba – záloha 540,- Kč
11-14 let 29,- Kč / 1 oběd měsíční platba 580,- Kč
15 a více let 31,- Kč / 1 oběd měsíční platba 620,- Kč
Do věkových skupin jsou žáci zařazeni dle dosaženého věku ve školním roce /září – srpen/.
V případě úplného odhlášení ze stravování žádáme o písemné sdělení této změny, neboť průběžně informujeme Krajský úřad Libereckého kraje.
Kontaktní údaje:
Telefon: 775 856 575 nebo 731 632 396
E-mail: jidelna@husovaliberec.cz
Vedoucí školní jídelny: Mgr. Marcel Novotný; e-mail: marcel.novotny@husovaliberec.cz.
1 | 2 | 3 | 4 | |
Přihlašujte se, prosím vždy | 8:00 h | 9:00 h | 10:00 h | 11:00 h |
Pondělí | OSV | MA | ČJ | PRV1/PRV2 |
Úterý | ČJ | AJ1/AJ2 | MA | ČJ1/ČJ2 |
Středa | AJ1/AJ2 | ČJ | MA | ČJ1/ČJ2 - dílny čtení |
Čtvrtek | ČJ | MA | PRV1/PRV2 | ČJ1/ČJ2 - čítanka |
Pátek | AJ1/AJ2 | ČJ | MA | PRV1/PRV2 |
skupina 1 = Pejskové, skupina 2 = Kočičky
V pátek 26. 2. 2021 je ZRUŠENA online výuka (důvodem je další vzdělávání pedagogického personálu). Děti dostanou samostatnou domácí práci.
28. 1. předání vysvědčení za 1. pololetí, konzultace k vyhodnocení 1. pololetí, informace viz. výše, distanční výuka není
29. 1. pololetní prázdniny
1. 2. - 5. 2. jarní prázdniny
Ve čtvrtek 14. 1. 2021 proběhnou od 17:30 online třídní schůzky. Na třídní schůzky se připojíte přes účty dětí - učebna Český jazyk 3. B.
Vzhledem k aktuální situaci a nařízení Vlády ČR bude výuka od 4. ledna 2021 probíhat opět distančně v online režimu dle aktualizovaného rozvrhu hodin.
Obědy pro děti byly automaticky odhlášeny. Gastron nabízí možnost odběru obědu v zatavených balíčcích ve výdejních místech (pro žáky 3. tříd – jídelna textilní průmyslovky v čase od 13:00 do 14:00). V případě, že budete mít o odběr obědového balíčku zájem, je nutné si oběd v systému přihlásit.
Tablety pro distanční výuku si můžete opět zapůjčit na sekretariátu školy v pondělí 4. 1. 2021 v 8:00 h.
Vážení rodiče, hodnocení za první čtvrtletí najdete v elektronické žákovské knížce. Dotazy pro podrobnější informace, prosím, směřujte přímo na mě, nejlépe prostřednictvím E-mailu. Toto řešení nahrazuje klasické třídní schůzky. Vzhledem k tomu, že není jisté, zda bude možné konzultační schůzky učinit v měsící lednu, doporučuji využít této možnosti, ale samozřejmě pouze v případě, že ke mně máte nějaké dotazy - není povinné.
Hodnocení za první pololetí bude vycházet hlavně z toho, jak se děti zapojují do výuky ve škole (v případě distanční výuky doma) a jak plní školní povinnosti (domácí úkoly, nošení pomůcek, apod.)
Prosíme, posílejte po dětech platbu za rodilého mluvčího (500 Kč na celý rok), platbu dětem potvrdím do žákovského zápisníku.
Dílny čtení: každou středu děti budou nosit do školy vlastní knihu vhodnou pro svůj věk, ne encyklopedie, popř. mohou mít knihu stále v lavici.
Čtecí karta: stále je důležité pravidelné hlasité čtení s porozuměním, zapisujte 5x týdně do karty, které budu kontrolovat vždy v pondělí.
Vážení rodiče, pro vyzvedávání dětí ze školní družiny po 15:00 h použijte telefonní číslo na naší paní vychovatelku Cilku - 604 902 488. Děti jsou v této době v naší třídě a není zde zavedený družinový telefon. Děkujeme za pochopení.
Vážení rodiče a milé děti,
30. listopadu nastupujeme do školy. Sejdeme se v naší třídě a začátek vyučování je v 7:55 h.
Družina v provozu 7:00 h – 16:30 h.
Ranní družina bude od 7:00 h v kmenových třídách, naše třída = 3. B. Vstup hlavním vchodem k šatní skříňce u třídy. Odpolední družina je opět v naší třídě, zabrání se tím míchání dětí.
Děti vybavte prosím 2 rouškami a sáčkem na odložení roušky. Prosím, poučte děti a vysvětlete, jak s rouškou zacházet. Děti musí mít bezpodmínečně roušku po celou dobu pobytu ve škole.
Obědy budou opět na SPŠ textilní.
Rozvrhy ještě upřesníme a pošleme. V rozvrhu nebude zařazena hudební a tělesná výchova. Kvůli častějšímu větrání ve třídách vybavte děti raději teplejším oblečením.
Učivo pro nemocné žáky či žáky v karanténě bude v úložišti v Učebně ve složce ČJ, M, PRV jako máme nyní.
Hezký víkend a pevné zdraví všem přeje Jana Martinovská a Cecílie Klásková
Informace k uzavření školy a distanční výuce
Vážení rodiče, zde jsou informace od naší paní vychovatelky, které se týkají obědů. Jsou to orientační časy, kdy jsou děti naobědvané, a kdy dochází ke škole. V případě nutnosti je zde kontakt na paní vychovatelku: Cecílie Klásková - 604 902 488.
Pondělí: 13:45 h po obědě u jídelny, 14:00 h návrat do školy
Úterý: 13:00 h 13:15 h
Středa: 14:40 h 15:00 h
Čtvrtek: 12:35 h 12:50 h
Pátek: 13:00 h 13:15 h
Rozvrh hodin
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | OBĚD | |
---|---|---|---|---|---|---|
7:55 – 8:40 | 8:50 – 9:35 | 10:05 – 10:45 | 11:00 – 11:45 | 11:55 – 12:40 | SPŠT | |
Pondělí | OSV | ČJL | PRV | ČJL | MA | 12:45 - 13:00 |
Úterý | ČJL | AJ1/AJ2 | MA | ČJL | VV | 12:45 - 13:00 |
Středa | AJ1/AJ2 | ČJL | MA | ČJL | 12:45 - 13:00 | |
Čtvrtek | ČJL | MA | PRV | ČJL | 12:30 - 12:45 | |
Pátek | AJ1/AJ2 | PRV | ČJL | MA | PČ | 12:45 - 13:00 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7:00 – 7:45 | 7:55 – 8:40 | 8:50 – 9:35 | 10:05 – 10:45 | 11:00 – 11:45 | 11:55 – 12:40 | 12:50 – 13:35 | 13:40 –14:25 | 14:35 –15:20 | |
Pondělí | OSV | Ma | ČjL | Prv | ČjL | ||||
Úterý | Tv | ČjL1/Aj2 | Ma | Aj1/ČjL2 | Hv | ||||
Středa | Aj1/Aj2 | ČjL | Ma | Prv | ČjL | Vv | |||
Čtvrtek | ČjL | Tv | M2/Aj1 | ČjL | |||||
Pátek | Aj2/M1 | Prv | Ma | ČjL | Pč |
OSV = osobnostní a sociální výchova
Aj1 = Pejskové, Mgr. Dana Borsky, AJ2 = Kočičky, Mgr. Jana Flossmannová
datum: 12. - 16. 10. | UČB | PS | UČIVO |
Český jazyk | s. 21-25 | s.14-18 | Význam slov, slova protikladná, souznačná, nadřazená, podřazená, souřadná, mnohoznačná, citově zabarvená Slohová cvičení - dokončení příběhu |
Písanka | s. 5 | Psaní h, k | |
Pravopisné pětiminutovky | s. 9 | Párové souhlásky | |
Matematika | s. 28-31 | Násobení a dělení číslem 7, procvičování násobilky, počítání zpaměti s přechodem desítek do 100 Geometrie - s. 16 - procvičování učiva 2. třídy (bod, přímka, úsečka) Násobilka: veliké zlepšení v tempu práce a správnosti výsledků, moc děkuji za pečlivou domácí přípravu. | |
Početníček | s. 6-7 | Násobení 6, 7 | |
Prvouka | s. 14-15 | s.12-13 | Živá příroda - stromy, keře, byliny, změny v přírodě na podzim Testík se vydařil, chválím děti za výborné výsledky. |
Anglický jazyk Kočičky | do s. 11 | do s. 10 | Budeme psát test Unit 1. Tento týden rozdám slovíčka Unit 2. |
Anglický jazyk Pejskové | do s.11 | do s. 10 | Chants: Open the window. How old are you? Basic adjectives. Story book. V týdnu od 12.10. bude test za první lekci. Děti dostaly přehled - Co už umíme - unit 1. Zde najdete celkový přehled slovíček a gramatiky.. |
Změna v přístupu k on-line hodinám
Pro lepší přehlednost a rychlejší přístup se žáci k on-line setkání mohou plošně dostávat skrze odkazy přímo v Google učebně. Je nutné dodržovat stanovený rozvrh hodin. Odkaz lze nalézt vždy v hlavičce kurzu (pokud žák pracuje na počítači):
Nebo pod hlavičkou kurzu ve "streamu" - nazvaný "videokonference kurzu" (tam ho najdou všichni, tedy i žáci, kteří pracují na telefonu či tabletu).
Odkaz je pro daný předmět stále stejný - bez ohledu na čas a den.
Stránky na podporu čtenářství a výběr knih pro děti: https://www.ctenipomaha.cz/, https://celeceskoctedetem.cz/
Interaktivní dopravní výchova: https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova/interaktivni-dopravni-vychova
Procvičování učiva 3. třídy: https://skolakov.eu/
Škola: Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec
Adresa: Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec, Husova 142/44, 460 01
Web: www.zskola.cz
E-mail: info@husovaliberec.cz
Sekretariát školy: 731 632 396
Sborovna 1. stupeň: 725 088 832
Školní družina: 739 334 394
Ředitelka: Mgr. Blanka Lukeš Reindlová
Třídní učitelka: Mgr. Jana Martinovská (jana.martinovska@husovaliberec.cz)
Vychovatelka: Bc. Cecílie Klásková (cecilie.klaskova@husovaliberec.cz)
Podzimní prázdniny 29. – 30. 10. 2020
Vánoční prázdniny 23. 12. 2020 – 3. 1. 2021
Pololetní prázdniny 29. 1. 2021
Jarní prázdniny 1. – 7. 2. 2021
Velikonoční prázdniny 1. 4. 2021
Letní prázdniny 1. 7. – 31. 8. 2021
1. 10. 2020 od 17:00 h společné v naší třídě
26. 11. 2020 konzultační den, na tyto schůzky se budete přihlašovat elektronicky dle vašich časových možností
14. 1. 2021 konzultační den
25. 3. 2021 konzultační den
20. 5. 2021 od 17:00 h společné schůzky
Prosíme o vyplnění dotazníku na této adrese. Na konci dotazníku prosíme nezapomeňte formulář dokončit tlačítkem "Odeslat".
Informace k aktuálnímu režimu ve škole
Vážení a milí rodiče, milí žáci,
již začátek školního roku nebyl úplně v běžném režimu. Denně upravujeme chod školy tak, abychom vyhověli povinným opatřením, ale zároveň našim dětem umožnili trochu „dýchat“.
Po zavedení povinnosti nošení roušek pro žáky druhého stupně i během výuky jsme se rozhodli učinit následující opatření a změny:
Rozpis vyučovacích hodin:
Vážení rodiče,
snažíme se maximálně s rozumem přistupovat ke všem opatřením a k organizaci školy. Kromě pandemie nás výrazně sužuje i přestavba kuchyně. Znamená to jednak výrazné omezení pohybu v areálu školy ( dodržení BOZ stavby, zákaz vjezdu do areálu, zákaz vstupu chodců) a organizaci přechodu žáků na obědy do externích výdejen. Zejména na SPŠ textilní moc prosím o pochopení a toleranci časových posunů.
Na nošení roušek existuje řada pohledů, názorů i odborných výzkumů. Ať už prosím na tuto věc máme každý svůj názor, veďme děti k tomu, aby pravidla ve škole dodržovaly. Zejména u mladších dětí prosím dohlédněte na to, aby každý den byly vybaveny minimálně dvěma čistými rouškami v sáčku + dalším sáčkem na odkládání roušky během výuky. Denně řešíme již při příchodu do školy, že žák rouškou vybaven není.
Nedodržování nastavených pravidel má za následek silný multiplikační efekt při trasování. Může se pak stát, že školu budeme nuceni z personálních důvodů uzavřít. To považuji za úplně poslední a nejhorší, pro mě zcela nepřijatelné řešení.
Moc prosím, buďme ohleduplní vůči všem. Věřte, že se nám to vrátí.
Přeji všem pohodový víkend a další podzimní dny.
V Liberci dne 18.9.2020 Blanka Lukeš Reindlová
Informace a přihláška ke stravování
Informace k Dětskému klubu Husova
Dětský klub Husova (DKH) pokračuje i ve školním roce 2020/21. Z kapacitních důvodu jsou tam zařazeni žáci 3. - 5. třídy. Realizace DKH je financována z projektu (CZ.03.1.51/0.0/0.0/17_077/0007928) z Operačního programu Zaměstnanost. S tímto souvisí doložení potřebných dokumentů pro projekt: 1. Přihláška do DKH, 2. Potvrzení vazby na trh práce (potvrzení zaměstnavatele o pracovním poměru, pro OSVČ – potvrzení ČSSZ, nezaměstnaný – potvrzení z úřadu práce, osoby v procesu vzdělávání – potvrzení o studiu případně potvrzení o účasti na rekvalifikačním kurzu). Dokumenty si můžete stáhnout z web. stránek školy (sekce třídy), případně vyzvednout na sekretariátu školy. Moc vám všem děkuji za spolupráci a v případě nejasnosti se prosím obraťte na sekretariát školy (kontaktní osoba Zuzana Kounková)
Provozní doba DKH: 6:00 – 18:00
Organizační zajištění chodu školy od 1.9.2020
V Liberci dne 25.8.2020
Mgr. Blanka Lukeš Reindlová